reklama

Príbehy obyčajného šialenstva

Som presvedčená, že každý má to svoje. Obyčajné šialenstvo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Ako už z názvu asi plynie, nedávno som bola v kine práve na tomto filme. Nechcem písať o tom, ako sa mi film (ne)páčil, ale o myšlienke, ktorá ma v ňom oslovila. O šialenstve našom každodennom.

Každý z hrdinov filmu mal to svoje: otec držal fľašu piva a pozoroval, ako z hrdla fľašky vychádzajú pivové bublinky. Matka na neho podčasom vyštekla (cháp doslova), aby mu dokázala, že sa už nevie zľaknúť, a teda, že zdementnieva. Syn pracoval na letisku a bol schopný prejsť na zdvižnom vozíku cez celú Prahu, či uvariť "lektvar" z odstrihnutých vlasov, len aby získal späť svoju lásku. Jeho láska zase sem-tam pozerala von oknom a keď išiel okolo telefónnej búdky nejaký sympatický muž, tak mu do búdky zavolala a predstierala "osudovosť" stretnutia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj ja mám okolo seba ľudí s ich obyčajnými šialenstvami. Rituálmi.

Kamarátku, čo všetko musí jesť symetricky, a ak jej náhodou niekto odje mimo systému symetrie, už to nedoje.

Ďalšiu, ktorá na každú skúšku nosí ako talizman malého plyšového ružového pantera, a keď ho zabudne, tak na skúšku ísť odmietne.

Moja mama má každý deň RRR (ranný raňajkovací rituál) : v kuchyni si spraví raňajky, pričom priloží aj nejaký salámik pre psíka a idú sa spolu naraňajkovať do obývačky, v televízii musia bežať Raňajky so Slovenskou televíziou.

Počula som o dievčati, ktoré nebublinkový nápoj (mlieko, džús,...) nepije skôr, ako špáratkom poprepichuje bublinky. Ešte šťastie, že sa to u nej netýka aj minerálky alebo kofoly, to by sa riadne namakala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Iná kamarátka zaspáva iba pri hudbe Nicka Cave, pričom je už tak napodmieňovaná, že zaspí po štvrtej pesničke, a keďže je to pre ňu album "na spanie", viac ako štyri pesničky z neho nepozná.

Kamarátovým šialenstvom každodenným je, že si mobil ráno zapína presne o 8.34, skôr sa mu nedovoláte.

Nepochybujem, že ešte veľa ľudí by mohlo prispiesť do databázy denných rituálov či drobných šialenstiev. A preto mi napadá: je takéto drobné šialenstvo to, čo nás zachraňuje pred tým, aby sme sa nezbláznili? Alebo už aj drobný rituál znamená, že "šialení" sme?

Katarína Obuchová

Katarína Obuchová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

už od narodenia a ešte stále milá, mladá a perspektívna osoba :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu