reklama

Diablov advokát či anjel milosrdenstva?

Trocha filozofie hneď z rána: dobro či zlo? Čo je prapodstatou, pralátkou? Ktoré bolo prvé? Ktoré vždy prevalcuje?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Priznávam, úplne bez nátlaku a mučenia, že NEVIEM. Povesť, ktorá sa viaže k obrazu Posledná večera, mi bola tak trochu odpoveďou. Tento príbeh o Dobre a Zle som našla v knižke od P. Coelha Diabol a slečna Chantal a bol mi ťažkou inšpiráciou :-) v mojom filozofickom zmýšľaní a pri vodných príležitostiach ho každému rozprávam. Myslím, že vhodná príležitosť je aj teraz. :-) Tu je (oplatí sa čítať do konca - pozn. autorky :-)):Leonardo da Vinci mal pred sebou od začiatku ťažkú úlohu, pretože mal namaľovať Dobro - v podobe Ježiša a Zlo - v podobe Judáša, ktorý sa v priebehu večere rozhodne zradiť ho. A tak sa maliar začal obzerať po vhodných adeptoch, ktorí by stáli modelom.Raz počúval zborový spev a medzi spevákmi zbadal chlapca, ktorý by mohol byť dokonalým predstaviteľom Krista. Pozval ho k sebe do ateliéru, aby zachytil jeho rysy v náčrtoch a štúdiách.Potom uplynuli tri roky, obraz bol takmer hotový, ale Leonardo doposiaľ nenašiel ideálny model Judáša. Kardinál, do ktorého pôsobnosti kostol patril, na neho začal naliehať a žiadal, aby nástennú maľbu dokončil.Po dlhých dňoch hľadania, maliar objavil akéhosi predčasne zostarnutého, otrhaného mládenca, ktorý ležal opitý v priekope. Leonardo požiadal svojich pomocníkov, aby ho nejako dopravili do kostola, pretože na náčrty už nemal čas.Žobrák sa teda ocitol v kostole, bez toho, aby vlastne vedel prečo, pomocníci ho držali vzpriameného a maliar zobrazoval neľútostný, hriešny a sebecký výraz, ktorý sa tak verne na jeho tvári rysoval.Keď skončil, žobrák - už trochu triezvejčí - otvoril oči, pozrel sa na maľbu pred sebou. A s trochou úžasu aj smútku povedal: "Tento obraz som už videl?""Kedy?", začudoval sa maliar."Pred tromi rokmi, predtým, ako som stratil všetko, čo som mal. Spieval som v zbore, prežíval som život plný snov a jeden umelec ma požiadal, aby som stál modelom pre tvár Ježiša".Záver: Dobro a Zlo majú tú istú tvár, všetko záleží na dobe, kedy človeku skrížia cestu.

Katarína Obuchová

Katarína Obuchová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

už od narodenia a ešte stále milá, mladá a perspektívna osoba :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu