reklama

(nielen) V Číne jedia (nielen) psov

Volám sa Katarína. A som vegetariánka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Ani neviem, ako sa to stalo. Zo dňa na deň? Alebo pomalým postupne plíživým procesom?Zvláštne je, že ja s tým, že som bylinožravec, žiadny problém nemám. Ani s tým, že niekto druhý je mäsožravec. Prečo potom niekomu vadí, že mäso nejem? To naozaj nechápem.Na otázku "prečo som vegetariánka", odpovedám, že jednoducho nedokážem zjesť niečo, čo predtým žilo. Na reakcie typu "a vieš, ako tú mrkvičku bolí, keď ju ťahajú zo zeme?" alebo "aj šalátik má právo na život", už naozaj neviem, čo povedať. Je to také ťažké, zmieriť sa s tým, že niekto môže mäso aj nejesť?Alebo niekde na návšteve. Najlepšie u typických poctivých mäsojedákov. To ma prepichujú pohľady prekvapených zúčastnených, z ktorých neviem, či sa zračí ľútosť nad tým, ako si "kazím život", či snaha o pochopenie "excentrickej mladíckej nerozvážnosti". Minule ma teta (nepochybujem, že s úmyslom čistým ako detská duša sama) odchytila v kuchyni a presviedčala, nech ochutnám kurátko, že to nikomu nepovie... Ďakujem tetuška, mäsko si neprosím, a nie je to preto, že potrebujem strúhať nezávislácku formu a chcem na seba za každú cenu upozorniť.Niektorí ľudia si mýlia dojmy s pojmami, minule som našla v ponuke na jedálnom lístku medzi kategóriou "bezmäsité jedlá" zapekané zemiaky s cibuľou a slaninou. Svojská logika zrejme vraví, že slanina je slanina, teda nie mäso. :-)A ešte si neodpustím "vtipnú príhodu zo života". Ocitla som sa na jednej akcii, stravovali sme sa v hoteli, my - vegetariáni sme mali dopredu nahlásanú vegetariánsku stravu. Ujo čašník začal nosiť na stôl obed, rybka s hranolkami. Povedala som, že ja som vegetariánka (svedkovia vypovedali, že to bolo normálne slušné upozornenie bez akýchkoľvek ironických intonácii :-)) a on na to, že šak ryba je pre každého. To ma trochu, nuž áno, nebojím sa priznať, zaskočilo... Tak neviem, podľa mňa ryba je mäso. Fakt nie som z tých, ktorí by nasprejovali na kožušníctvo svoj názor, ani nechodím tajne po hypermarketoch s červenou fixkou a nepíšem na konzervy "nejesť", neodsadnem si, keď si ku mne prisadne človek s plným tanierom držkovej polievky, nestojím pri stánku s hot-dogmi a nečakám, kedy si niekto jeden kúpi, aby som mu mohla povedať "hanbi sa, hnusný vrah".Proste je to čisto a jedine moje slobodné rozhodnutie, nemám pocit, že by som tým niekoho obmedzovala. Mäso nejem už asi šesť rokov, a argumenty, ktoré hovoria o tom, že mi musia chýbať živiny, sa snažím odbíjať tým, že moje telo nie je úplne blbé (dúfam) a že keby mu niečo chýbalo, tak si to vypýta, hoc aj vo forme neodolateľnej chuti na tatársky biftek.Filozofické ponaučenie: Vegetarián mäso neje, lebo nechce.Už raz niekto povedal: Ži a nechaj žiť (vegetaránov - pozn. autorky :-))

Katarína Obuchová

Katarína Obuchová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

už od narodenia a ešte stále milá, mladá a perspektívna osoba :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu